Feedback – Το κλειδί στην επικοινωνία και την επιτυχία σας.

feedback
Πώς οι άνθρωποι αντιδρούν στην επιτυχία ή στην αποτυχία;

Γενικά, οι άνθρωποι αξιολογούν την ζωή τους βάσει του πόσο επιτυχημένοι είναι στο να πετυχαίνουν διάφορους στόχους. Όταν πετυχαίνετε κάτι, νιώθετε περηφάνια για το πόσο αποτελεσματικοί ή έξυπνοι είστε που πετύχατε τον στόχο σας. Αλλά, όταν κάτι δεν πηγαίνει έτσι όπως θα θέλατε συνήθως νιώθουμε στάσιμοι και στεναχωρημένοι. Αυτά τα αρνητικά συναισθήματα βασίζονται στο πως οι άνθρωποι φιλτράρουν τις εμπειρίες τους. Σε αυτό το άρθρο, θα σας δείξω ότι ακόμη και η αποτυχία είναι μια μορφή επιτυχίας – αν γνωρίζετε πως να την διαχειριστείτε!

 

Πώς μπορείτε να μεταμορφώσετε την αποτυχία σε επιτυχία;

Αναγνωρισμένοι ομιλητές και coaches συχνά μιλούν για “την μεταμόρφωση της αποτυχίας σε επιτυχία” και τις περισσότερες φορές οι άνθρωποι συμφωνούν μαζί τους. Το να μεταμορφώσουμε μια αποτυχία σε νίκη μπορεί να ακούγεται αρκετά εύκολο, αλλά μόνο λίγοι άνθρωποι γνωρίζουν πως να το πετύχουν αυτό. Σίγουρα, θα ήταν πολύ καλύτερο αν μπορούσαμε με κάποιον τρόπο να αλλάξουμε τα πράγματα και να βιώσουμε την επιτυχία στην ζωή μας. Αλλά η πιο σημαντική ερώτηση είναι: Πώς μπορούμε να το κάνουμε αυτό; Το μυστικό είναι να συλλέγουμε και να χρησιμοποιούμε το feedback (ανατροφοδότηση). 

 

Πώς το feedback συνδέεται με την επιτυχία;

Το feedback ορίζεται ως  η συγκέντρωση πληροφοριών σχετικά με τις εμπειρίες που έχει βιώσει ένα άτομο στο πλαίσιο της προσπάθειας που έχει καταβάλει και η παροχή αυτών των πληροφοριών στον εξετασθέντα (Wiggins 1998:46) ή η αντίδραση σε ένα γεγονός. Το feedback είναι απαραίτητο συστατικό της επιτυχίας διότι αποκαλύπτει το “γιατί” και το “πως” κάτι συνέβη εξαρχής. Οι άνθρωποι δεν δίνουν την απαραίτητη προσοχή στο feedback διότι είναι τόσο απασχολημένοι με το τι λέχθηκε ή τι συνέβη αντί να εστιάζουν στην αντίδραση/feedback αφού κάτι λέχθηκε ή συνέβη. Ένα καλό παράδειγμα είναι αυτό των πωλητών που χρησιμοποιούν “σενάρια πώλησης” για να πείσουν τους πελάτες να αγοράσουν κάτι. Έχετε ποτέ συναντήσει έναν πωλητή που συνεχίζει το μπίρι-μπίρι ενώ αγνοεί τα λόγια σας για το τι πραγματικά έχετε ανάγκη να αγοράσετε από το μαγαζί; Εμένα μου έχει συμβεί αρκετές φορές. Συχνά, πρέπει να περιμένω υπομονετικά μέχρι ο πωλητής να τελειώσει το λογύδριο του πριν ξεκινήσει να ακούει αυτά που έχω να του πω. Όπως ήδη φαντάζεστε, τέτοιοι πωλητές μπορούν να χάσουν χιλιάδες πωλήσεις γιατί είναι εστιασμένοι στο να δώσουν στους πελάτες την προσφορά τους.

Πώς μπορεί η χρήση του feedback να αναλύσει την επιτυχία ή την αποτυχία;

Αντί να νιώθουμε απογοήτευση ή θυμό με τον εαυτό μας όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια αποτυχία, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το feedback για να μάθετε από αυτήν την εμπειρία ώστε να είστε καλύτερα προετοιμασμένοι την επόμενη φορά. Σας παραθέτω μερικές ερωτήσεις που θα σας βοηθήσουν να συλλέξτε feedback και από τις επιτυχίες σας και από τις αποτυχίες σας:

  1. Τι είναι αυτό που πραγματικά θέλω να κάνω;
  2. Τι έχω επιτύχει μέχρι στιγμής;
  3. Τι παρατήρησα από την τελευταία μου απόπειρα;
  4. Τι έμαθα από την τελευταία μου απόπειρα;
  5. Ποια από αυτά τα μαθήματα είναι σημαντικά για την επιτυχία μου;
  6. Πώς θα ξέρω ότι έχω πετύχει τον στόχο μου;

Μπορείτε να προσθέσετε κι άλλες ερωτήσεις που θεωρείτε ότι ταιριάζουν αν θέλετε. Αυτές είναι απλά τα βασικά σημεία που πρέπει να απαντήσετε όταν συλλέγετε feedback από τις εμπειρίες σας. Επίσης, θα ήταν βοηθητικό να δηλώσετε ότι η αποτυχία δεν είναι μια πραγματική κατάσταση, όπως η επιτυχία. Η αποτυχία είναι απλά ένα στάδιο της διαδικασίας όταν το αποτέλεσμα δεν είναι το αναμενόμενο. Το λογικό πράγμα που μπορείτε να κάνετε όταν συναντάτε ένα εμπόδιο είναι:

Αξιολογήστε το αποτέλεσμά σας.

Αξιολογήστε το feedback σας.

Δοκιμάστε ξανά και ξανά και ξανά.

Πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το feedback στην επικοινωνία;

Η επικοινωνία δεν θα είχε κανένα νόημα χωρίς το feedback. Πάντα επικοινωνούμε με την προσδοκία ότι θα λάβουμε μια μορφή αντίδρασης ή απάντησης. Δυστυχώς πολλοί δεν εστιάζουν στο feedback σε έναν διάλογο. Όπως ακριβώς ο πωλητής του παραπάνω παραδείγματος που δεν με ακούει, ένα άτομο που δεν λαμβάνει υπόψη αυτά που λέγονται κατά την διάρκεια μιας αλληλεπίδρασης προφανώς και θα συναντήσει εμπόδια.

Οπότε, την επόμενη φορά που θα μιλήσετε σε κάποιον με την πρόθεση να τον πείσετε ή να τον επηρεάσετε, αφήστε στην άκρη τον ρόλο του πρωταγωνιστή, δεν θα πρέπει να είστε το κέντρο της συζήτησης. Δεν πρέπει να υπολογίσετε την αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας σας, εστιάζοντας σε αυτά που είπατε εσείς. Πρέπει να αξιολογήσετε το αντίκτυπο της επικοινωνίας σας με το πόσο κατανοήσατε τα όσα σας είπε ο άλλος. Ο άλλος θα πρέπει να είναι το κέντρο της συζήτησης και όχι εσείς. Με το να εστιάζετε στον συνομιλητή σας, μπορείτε να προσδιορίσετε το επίπεδο αντίστασης του άλλου και να προσαρμόσετε αυτά που θέλετε να επικοινωνήσετε αναλόγως. Να θυμάστε ότι το νόημα της επικοινωνίας είναι η απάντηση που λαμβάνετε. Οπότε, αν ο συνομιλητής σας αντιστέκεται, δεν μιλήσατε στην γλώσσα του. Γι αυτό η ενεργητική ακρόαση είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο που μπορεί να σας βοηθήσει να έχετε μια νοοτροπία εστίασης στον συνομιλητή σας.

Διότι όταν ακούτε ενεργητικά τον άλλον, εστιάζετε και στις λεκτικές και στις μη-λεκτικές πληροφορίες που σας δίνει ο συνομιλητής σας. Μαθαίνετε μέσω της αλληλεπίδρασης και χρησιμοποιείτε όλη αυτή τη νέα πληροφόρηση προς όφελός σας για να πετύχετε αυτό που θέλετε, δηλαδή τον στόχο σας.

Είτε πρόκειται για την επαγγελματική σας είτε για την προσωπική σας ζωή, εάν θέλετε να βελτιώσετε τις επικοινωνιακές σας δεξιότητες και να γίνετε ένας άνθρωπος που επηρεάζει και εμπνέει τους γύρω του και φυσικά να πετυχαίνετε περισσότερα πράγματα στην ζωή σας, τότε επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε ποια είναι τα καλύτερα επόμενα βήματα για εσάς και ίσως θέλετε να λάβετε μέρος στην πιστοποιημένη εκπαίδευση πωλήσεων με τεχνικές NLP.  Αυτή η εκπαίδευση έχει σχεδιαστεί ώστε να σας προσφέρει ένα αναβαθμισμένο σετ επικοινωνιακών δεξιοτήτων οι οποίες θα αυξήσουν την αυτοπεποίθηση, το επικοινωνιακό σας χάρισμα, την αποτελεσματικότητα και την πειθώ σας σε κάθε επαγγελματική σας αλληλεπίδραση.

Μέχρι την επόμενη φορά να είστε πολύ καλά! Κι αν σας βοήθησε αυτό το άρθρο, μπορείτε να το μοιραστείτε και με τους δίπλα σας  με μια απλή κοινοποίηση…